Ułatwienia dostępu

Regulaminy

Procedury i regulaminy

1) Zalecanym sposobem rejestracji w celu ustalenia wizyty lekarskiej jest kontakt telefoniczny lub inny zdalny sposób.

2) Wizyta lekarska jest równoznaczna z rozpoczęciem leczenia.

3) Do Uzdrowiska może zgłosić się wyłącznie osoba zdrowa, bez objawów chorobowych sugerujących chorobę zakaźną. Zalecana jest samokontrola temperatury i stanu zdrowia przed każdym wyjściem do Uzdrowiska.

W przypadku zaobserwowania u siebie objawów chorobowych, pacjent zobowiązany jest telefonicznie lub mailowo poinformować pracownika Biura Planowania Zabiegów i nie zgłaszać się w tym dniu na wizytę/zabiegi. W razie konieczności należy udać się do swojego lekarza lub skontaktować się z nim telefonicznie w celu uzyskania porady medycznej. 

W zależności od przebiegu i czasu trwania niedyspozycji może to, zgodnie z obowiązującą zasadą ciągłości  terapii uzdrowiskowej, skutkować wcześniejszym jej zakończeniem. 

4) Na wizytę lekarską należy się zgłosić punktualnie, maksymalnie 15 min przed jej terminem w celu rejestracji.

5) Na zabiegi należy zgłosić się,  maksymalnie na ok. 10 min przed ich terminem.

6) Osoba wchodząca do budynku i korzystająca z zabiegów musi mieć zakryte usta i nos przy pomocy maseczki jednorazowej lub wielokrotnego użytku, a także przebywać w niej przez cały czas pobytu w Głównym Domu Zdrojowym (za wyłączeniem czasu przebywania w kabinach kąpieli mineralnych).

7) Osoba wchodząca musi zdezynfekować ręce i poddać się badaniu temperatury ciała, a następnie wypełnić i podpisać ankietę aktualizacyjną. Ankietę aktualizacyjną pacjent ma obowiązek nosić ze sobą i aktualizować każdego dnia zabiegów.

8) Przy stwierdzeniu temperatury powyżej 37,5° lub oznak choroby: jak uporczywy kaszel, złe samopoczucie, trudności w oddychaniu, pacjent nie zostanie wpuszczony na zabiegi.

9) Należy bezwzględnie stosować się do zaleceń personelu Uzdrowiska.

10) Bezpośrednio przy stanowiskach obsługi może znajdować się tylko jedna osoba, należy podchodzić do stanowiska na wezwanie i nie przekraczać wyznaczonej linii dystansującej.

11) Pacjenci czekający na wizytę lekarską zobowiązani są do pozostawania wyłącznie w poczekalni przed Biurem Planowania Zabiegów z zachowaniem zasad dystansu społecznego minimum 1,5 – 2 m.

12) Pacjenci po odbyciu wizyty lekarskiej zobowiązani są opuścić budynek Uzdrowiska niezwłocznie po odebraniu karty zabiegowej i przekazaniu informacji dotyczących zasad korzystania z turnusu ambulatoryjnego.

13) Kuracja planowana jest w trybie ciągłym, bez możliwości przerw w jej realizacji.

14) Karta zabiegowa po jej odbiorze nie podlega zmianom i przeplanowaniom.

15) Preferowana forma płatności przez pacjentów za dodatkowo zakupione towary lub usługi to karta płatnicza.

16) Pacjent zobowiązany jest przebywać tylko w miejscach zleconych zabiegów – obowiązuje zakaz chodzenia po całym budynku Uzdrowiska i przebywania w jego pomieszczeniach.

17) Należy bezwzględnie przestrzegać zaplanowanych godzin zabiegów i stawiać się na nie w wyznaczonym terminie o wyznaczonej godzinie. Niepunktualne zgłoszenie się na zabiegi skutkuje brakiem ich realizacji (nie ma możliwości przeplanowania).

18) Pacjenci proszeni są o cierpliwość – po każdym zabiegu następuje dezynfekcja stanowiska przez personel.

19) Pacjent przychodzi na zabiegi wyłącznie z niezbędnymi przedmiotami, w stroju umożliwiającym pobieranie zabiegów oraz ćwiczenia.

20) Pacjenci proszeni są o nieużywanie tekefonów komórkowych na terenie Głównego Domu Zdrojowego, a także o powstrzymanie się od bardzo głośnych rozmów, tak, by nie przeszkadzać zarówno innym kuracjuszom, jak i personelowi. 

21) Pacjenci po zakończonych zabiegach zobowiązani są niezwłocznie opuścić bazę zabiegową.

22) W trakcie odbywania kuracji zalecany jest kontakt z pracownikami Uzdrowiska z wykorzystaniem telefonu i poczty elektronicznej.

1) Podstawowym zachowaniem chroniącym przed zakażeniem jest higiena rąk zgodnie z instrukcją (częste mycie wodą z mydłem lub dezynfekcja środkiem na bazie alkoholu).

2) Zalecane jest częste mycie rąk, w szczególności po ich zabrudzeniu, przed i po zabiegach, przed i po kontakcie dotykowym z innymi osobami (przy czym kontakt taki powinien być ograniczony do minimum), przed i po skorzystaniu z toalety oraz po kichnięciu i kasłaniu.

3) Każda osoba przebywająca na terenie budynku powinna mieć założoną maseczkę higieniczną lub jednorazową podczas korzystania z przestrzeni wspólnych oraz kontaktu z personelem (np. poczekalnie, recepcja, biuro planowania zabiegów, gabinety lekarskie i zabiegowe, winda, sala wypoczynkowa, toalety, korytarze – z wyjątkiem czasu przebywania w kabinach kąpieli mineralnych).

4) Zalecane jest zachowywanie dystansu społecznego.

5) Pacjent powinien unikać dotykania rękoma twarzy, szczególnie okolicy ust, nosa i oczu oraz unikać dotykania stosowanej maseczki (zaleca się zapoznanie z instrukcją bezpiecznego zakładania i zdejmowania maseczki).

6) Podczas kaszlu i kichania należy zakryć usta i nos zgiętym łokciem lub chusteczką (chusteczkę należy jak najszybciej wyrzucić do zamkniętego kosza i umyć lub zdezynfekować ręce).

7) Należy ograniczyć ilość rzeczy zabieranych na zabiegi do niezbędnego minimum oraz przychodzić na zabiegi w stroju umożliwiającym pobieranie zabiegów oraz ćwiczenia bez konieczności dodatkowego przebierania się (np. dres lub inny strój sportowy).

I POSTANOWIENIA OGÓLNE

 1) Na terenie obiektów uzdrowiska bezwzględnie zakazane jest:
– zachowanie sprzeczne z zasadami współżycia społecznego,
– spożywanie napojów alkoholowych
– palenie tytoniu i zażywanie środków odurzających oraz przebywanie pod ich wpływem,
– uprawianie gier hazardowych, organizowanie zbiórek pieniężnych, sprzedaż bezpośrednia i akwizycja,
– wprowadzanie i przechowywanie zwierząt.
2) Na terenie zakładu przyrodoleczniczego obowiązuje obuwie zamienne. Okrycie wierzchnie należy pozostawiać w odpłatnej szatni znajdującej się przy Recepcji.
3) Kuracjusze zobowiązani są do przestrzegania przepisów sanitarnych i przeciwpożarowych oraz czystości i ustalonego porządku na terenie Uzdrowiska.
4) Uzdrowisko nie ponosi odpowiedzialności za zaginione przedmioty wartościowe i pieniądze pozostawione na terenie Uzdrowiska bez opieki.
5) Należy zachować ostrożność i nie przebywać w Parku Zdrojowym w czasie bardzo silnego wiatru. Zasady korzystania z Parku reguluje odrębny regulamin dostępny przy wejściu do Parku.
6) Kuracjusz ponosi odpowiedzialność materialną za zniszczenia mienia Uzdrowiska. W razie wyrządzenia szkód Kuracjusz zobowiązany jest pokryć ich równowartość w wysokości rzeczywistych kosztów faktycznie poniesionych przez Uzdrowisko.
7) Kuracjusz, który nie stosuje się do postanowień niniejszego regulaminu albo w sposób szkodliwy dla zdrowia lub uciążliwy dla otoczenia narusza regulamin, może zostać wypisany dyscyplinarnie. Jeśli Kuracjusz był skierowany przez NFZ o zaistnieniu w/w okoliczności zawiadamia się również właściwego dysponenta skierowania.

II LECZENIE FINANSOWANE PRZEZ NFZ

1) Przyjęcia na leczenie do Uzdrowiska dokonuje się na podstawie imiennego skierowania wydanego przez uprawnioną instytucję wraz z obowiązującą dokumentacją lekarską i dokumentem potwierdzającym tożsamość.
2) Realizacja badań lekarskich i zabiegów zaplanowanych na karcie zabiegowej odbywa się wyłącznie w wyznaczonych dniach i godzinach.
3) Kuracjusz zobowiązany jest do rozliczenia się z zabiegów w ostatnim dniu kuracji.
4) W ramach skierowania NFZ Kuracjusz zobowiązany jest do wykorzystania wszystkich zleconych mu na dany dzień zabiegów.
5) W związku z aktualnymi zasadami NFZ dotyczącymi trybu udzielania świadczeń w lecznictwie uzdrowiskowym bezwzględnie obowiązuje wymóg realizacji terapii przy zachowaniu ciągłości w cyklu, który nie może przekroczyć 21 dni kalendarzowych, co oznacza, że zabiegi są planowane codziennie, bez żadnych przerw w leczeniu, włącznie z sobotami. Odstawienie zabiegów jest możliwe wyłącznie jednorazowo, z przyczyn związanych ze stanem zdrowia, na podstawie zwolnienia lekarskiego ZLA lub decyzji naszego lekarza uzdrowiskowego. Maksymalna przerwa w leczeniu nie może przekroczyć 6 dni zabiegowych. W przypadku konieczności kolejnego lub dłuższego zawieszenia zabiegów kuracja ulega zakończeniu. W takiej sytuacji istnieje możliwość dokończenia kuracji wyłącznie na zasadach komercyjnych.
6) W przypadku braku pełnego wykorzystania przez Kuracjusza wszystkich zleconych mu na dany dzień zabiegów, Kuracjusz zobowiązany jest rozliczyć się z niewykorzystanych zabiegów w ostatnim dniu kuracji i uiścić opłatę w wysokości określonej w Cenniku Opłat Dodatkowych za każdy dzień, w którym nie wykorzystał w pełni zleconych mu zabiegów.
7) Dodatkowe zabiegi wykupione poza limitem, płatne są zgodnie z aktualnym, ogólnodostępnym cennikiem.

III USŁUGI ODPŁATNE

1) Przyjęcie na leczenie dokonuje się na podstawie dokumentu potwierdzającego tożsamość oraz aktualnej dokumentacji medycznej (OB, morfologia krwi, badanie moczu, EKG lub inne wskazane).
2) Przed wizytą lekarską należy uiścić opłatę.
3) Opłata za zabiegi pobierana jest niezwłocznie po zaplanowaniu karty zabiegowej.
4) Realizacja badań lekarskich i zabiegów zaplanowanych na karcie zabiegowej odbywa się wyłącznie w wyznaczonych dniach i godzinach.
5) Przeplanowanie bezkosztowe zabiegów płatnych możliwe jest wyłącznie w nagłych przypadkach potwierdzonych urzędowym dokumentem. W pozostałych przypadkach pacjent ponosi pełną odpłatność zgodnie z cennikiem.

REGULAMIN KORZYSTANIA Z ZABIEGÓW REHABILITACYJNYCH

1) Należy zgłaszać się na badanie lekarskie w wyznaczonych terminach.
2) Rezerwacji telefonicznej bądź mailowej można dokonać wyłącznie na zabiegi nie wymagające wizyty lekarskiej jednorazowo i tylko w miarę dostępności zabiegów.
3) Rodzaj i parametry zabiegów ustala wyłącznie lekarz Uzdrowiskowy.
4) Realizacja zaplanowanych zabiegów odbywa się wyłącznie w wyznaczonych dniach i godzinach.
5) Kuracjusz zobowiązany jest do przestrzegania wyznaczonych godzin rozpoczęcia zabiegu. Spóźnienie na zabieg powoduje utratę prawa do jego pobrania i konieczność poniesienia opłaty.
6) Kuracjusz NFZ, który wbrew zaleceniom lekarza prowadzącego nie wykorzysta któregokolwiek z zabiegów zleconych i zaplanowanych na dany dzień zobowiązany jest uiścić przed zakończeniem leczenia stosowną opłatę określoną w cenniku.
7) Zabiegi nie wykorzystane przez Kuracjuszy samofinansujących leczenie przepadają i nie podlegają zwrotowi.
8) Ewentualne dolegliwości mogące mieć wpływ na przebieg zabiegu należy zgłaszać przed zabiegiem pracownikowi wykonującemu zabieg, a nagłe zachorowania i inne niedyspozycje uniemożliwiające pobranie zabiegu należy niezwłocznie zgłaszać lekarzowi Uzdrowiskowemu.
9) W trakcie kuracji zleconej przez lekarza Uzdrowiskowego poddawanie się jakimkolwiek innym zabiegom lub przyjmowanie leków bez zezwolenia lekarza Uzdrowiskowego jest niedozwolone.
10) Bezwzględnie zakazane jest stawianie się na zabiegi po spożyciu alkoholu lub pod wpływem środków odurzających. W przypadku uzasadnionego podejrzenia takiego stanu Uzdrowisko zastrzega sobie możliwość zbadania alkomatem. W przypadku braku zgody na badanie nie będzie możliwe zrealizowane zabiegu.
11) Kuracjuszowi na jego wniosek udostępniana jest dokumentacja medyczna na zasadach określonych w ustawie o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz w ustawie o ochronie danych osobowych.

CENNIK OPŁAT DODATKOWYCH

opłata z tytułu niewykorzystanych, wbrew zaleceniom lekarza prowadzącego, zaplanowanych na dany dzień zabiegów zleconych w ramach leczenia pacjenta ambulatoryjnego NFZ

50 zł /dzień

opłata za udostępnienie dokumentacji medycznej

 jedna strona wyciągu lub odpisu – 8 zł

jedna strona kopii – 0,30 zł

opłata za korzystanie z szatni przez pacjentów ambulatoryjnych

jednorazowe – 1 zł 

Informacje zgodne z nowelizacją ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej, art. 24 ust. 2 oraz Regulaminem organizacyjnym podmiotu leczniczego:

I

Podmiot leczniczy działa pod nazwą Uzdrowisko Kraków Swoszowice Spółka z o.o.

II

Uzdrowisko Kraków Swoszowice Sp. z o.o. prowadzi działalność leczniczą w ramach:
1) leczenia stacjonarnego i całodobowego, innego niż szpitalne realizowanego przez:
• szpital uzdrowiskowy pod nazwą Uzdrowisko Kraków Swoszowice Szpital Uzdrowiskowy,
• sanatorium uzdrowiskowe pod nazwą Uzdrowisko Kraków Swoszowice
2) leczenia ambulatoryjnego realizowanego przez:
• przychodnię uzdrowiskową pod nazwą Uzdrowisko Kraków Swoszowice Przychodnia.

III

Podmiot udziela świadczeń zdrowotnych w zakresie profilaktyki i leczenia schorzeń reumatologicznych, ortopedycznych, niektórych neurologicznych, osteoporozy oraz niektórych dermatologicznych (łuszczycy) poprzez kompleksowe postępowanie lecznicze polegające na leczeniu balneologicznym z użyciem wód leczniczych oraz borowiny, zabiegach kinezyterapii, fizykoterapii, hydroterapii, masaży.

IV

1. Wysokość opłaty za udostępnianie dokumentacji medycznej ustalonej w sposób określony w art. 28 ust. 4 ustawy z dnia 6 listopada 2008r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta określa Cennik opłat dodatkowych.
2. Opłaty, o której mowa w art. 28 ust. 1 ustawy z dnia 6 listopada 2008r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, nie pobiera się w przypadku udostępnienia dokumentacji medycznej:
1) pacjentowi albo jego przedstawicielowi ustawowemu po raz pierwszy w żądanym zakresie i w sposób, o którym mowa w art. 27 ust. 1 pkt 2 i 5 oraz ust. 3 powyższej ustawy;
2) w związku z postępowaniem przed wojewódzką komisją do spraw orzekania o zdarzeniach medycznych, o której mowa w art. 67e ust. 1. powyższej ustawy.

V

1. Uzdrowisko nie świadczy usługi dotyczącej przechowywania zwłok powyżej 72 godzin od chwili śmierci, w związku z powyższym nie pobiera opłat.
2. Uzdrowisko pokrywa koszt transportu zwłok pacjenta do firmy zewnętrznej, świadczącej usługi przechowywania zwłok.
3. Przechowywanie zwłok pacjenta w zewnętrznej firmie świadczącej te usługi powyżej 72 godzin od chwili śmierci odbywa się na koszt rodziny, opiekunów prawnych zmarłego lub przedstawiciela ustawowego.

VI

Wysokość opłat za świadczenia zdrowotne, które zgodnie z przepisami ustawy lub przepisami odrębnymi, mogą być udzielane za częściową albo całkowitą odpłatnością określa Załącznik nr 2 do Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 23 lipca 2013 roku w sprawie świadczeń gwarantowanych z zakresu lecznictwa uzdrowiskowego (Dz. U. z 2015r. poz. 2027). Szczegółowy sposób pobierania tych opłat reguluje regulamin porządkowy.

VII

1. W celu zapewnienia bezpieczeństwa mienia i osób przebywających w obszarze monitorowanym jako prawnie uzasadniony interes Administratora Danych oraz zgodnie z art. 23a ust. 1 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej Uzdrowisko Kraków Swoszowice Sp. z o.o. przetwarza dane osobowe w zakresie monitoringu wizyjnego.
2. Monitoring wizyjny obejmuje oznaczone budynki, pomieszczenia ogólnodostępne i teren wokół zabudowań.
3. Nagrania obrazu uzyskane w wyniku monitoringu, zawierające dane osobowe przetwarzane są wyłączenie do ww. celów i przechowywane przez okres nieprzekraczający 3 miesięcy od dnia nagrania.
W przypadku, w którym nagrania obrazu stanowią dowód w postępowaniu prowadzonym na podstawie prawa, termin ulega przedłużeniu do czasu prawomocnego zakończenia postępowania.
4. Dane wizerunkowe są udostępniane firmie świadczącej usługi ochrony. Dane osobowe mogą być przekazywane podmiotom uprawnionym do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa w związku z prowadzonym postępowaniem.

1) Należy zgłaszać się na badanie lekarskie w wyznaczonych terminach.
2) Rezerwacji telefonicznej bądź mailowej można dokonać wyłącznie na zabiegi nie wymagające wizyty lekarskiej jednorazowo i tylko w miarę dostępności zabiegów.
3) Rodzaj i parametry zabiegów ustala wyłącznie lekarz Uzdrowiskowy.
4) Realizacja zaplanowanych zabiegów odbywa się wyłącznie w wyznaczonych dniach i godzinach.
5) Kuracjusz zobowiązany jest do przestrzegania wyznaczonych godzin rozpoczęcia zabiegu. Spóźnienie na zabieg powoduje utratę prawa do jego pobrania i konieczność poniesienia opłaty.
6) Kuracjusz NFZ, który wbrew zaleceniom lekarza prowadzącego nie wykorzysta któregokolwiek z zabiegów zleconych i zaplanowanych na dany dzień zobowiązany jest uiścić przed zakończeniem leczenia stosowną opłatę określoną w cenniku.
7) Zabiegi nie wykorzystane przez Kuracjuszy samofinansujących leczenie przepadają i nie podlegają zwrotowi.
8) Ewentualne dolegliwości mogące mieć wpływ na przebieg zabiegu należy zgłaszać przed zabiegiem pracownikowi wykonującemu zabieg, a nagłe zachorowania i inne niedyspozycje uniemożliwiające pobranie zabiegu należy niezwłocznie zgłaszać lekarzowi Uzdrowiskowemu.
9) W trakcie kuracji zleconej przez lekarza Uzdrowiskowego poddawanie się jakimkolwiek innym zabiegom lub przyjmowanie leków bez zezwolenia lekarza Uzdrowiskowego jest niedozwolone.
10) Bezwzględnie zakazane jest stawianie się na zabiegi po spożyciu alkoholu lub pod wpływem środków odurzających. W przypadku uzasadnionego podejrzenia takiego stanu Uzdrowisko zastrzega sobie możliwość zbadania alkomatem. W przypadku braku zgody na badanie nie będzie możliwe zrealizowane zabiegu.
11) Kuracjuszowi na jego wniosek udostępniana jest dokumentacja medyczna na zasadach określonych w ustawie o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz w ustawie o ochronie danych osobowych.

CENNIK OPŁAT DODATKOWYCH

opłata z tytułu niewykorzystanych, wbrew zaleceniom lekarza prowadzącego, zaplanowanych na dany dzień zabiegów zleconych w ramach leczenia pacjenta ambulatoryjnego NFZ

50 zł /dzień

opłata za udostępnienie dokumentacji medycznej

 jedna strona wyciągu lub odpisu – 8 zł

jedna strona kopii – 0,30 zł

opłata za korzystanie z szatni przez pacjentów ambulatoryjnych

jednorazowe – 1 zł 

Informacje zgodne z nowelizacją ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej, art. 24 ust. 2 oraz Regulaminem organizacyjnym podmiotu leczniczego:

I

Podmiot leczniczy działa pod nazwą Uzdrowisko Kraków Swoszowice Spółka z o.o.

II

Uzdrowisko Kraków Swoszowice Sp. z o.o. prowadzi działalność leczniczą w ramach:
1) leczenia stacjonarnego i całodobowego, innego niż szpitalne realizowanego przez:
• szpital uzdrowiskowy pod nazwą Uzdrowisko Kraków Swoszowice Szpital Uzdrowiskowy,
• sanatorium uzdrowiskowe pod nazwą Uzdrowisko Kraków Swoszowice
2) leczenia ambulatoryjnego realizowanego przez:
• przychodnię uzdrowiskową pod nazwą Uzdrowisko Kraków Swoszowice Przychodnia.

III

Podmiot udziela świadczeń zdrowotnych w zakresie profilaktyki i leczenia schorzeń reumatologicznych, ortopedycznych, niektórych neurologicznych, osteoporozy oraz niektórych dermatologicznych (łuszczycy) poprzez kompleksowe postępowanie lecznicze polegające na leczeniu balneologicznym z użyciem wód leczniczych oraz borowiny, zabiegach kinezyterapii, fizykoterapii, hydroterapii, masaży.

IV

1. Wysokość opłaty za udostępnianie dokumentacji medycznej ustalonej w sposób określony w art. 28 ust. 4 ustawy z dnia 6 listopada 2008r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta określa Cennik opłat dodatkowych.
2. Opłaty, o której mowa w art. 28 ust. 1 ustawy z dnia 6 listopada 2008r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, nie pobiera się w przypadku udostępnienia dokumentacji medycznej:
1) pacjentowi albo jego przedstawicielowi ustawowemu po raz pierwszy w żądanym zakresie i w sposób, o którym mowa w art. 27 ust. 1 pkt 2 i 5 oraz ust. 3 powyższej ustawy;
2) w związku z postępowaniem przed wojewódzką komisją do spraw orzekania o zdarzeniach medycznych, o której mowa w art. 67e ust. 1. powyższej ustawy.

V

1. Uzdrowisko nie świadczy usługi dotyczącej przechowywania zwłok powyżej 72 godzin od chwili śmierci, w związku z powyższym nie pobiera opłat.
2. Uzdrowisko pokrywa koszt transportu zwłok pacjenta do firmy zewnętrznej, świadczącej usługi przechowywania zwłok.
3. Przechowywanie zwłok pacjenta w zewnętrznej firmie świadczącej te usługi powyżej 72 godzin od chwili śmierci odbywa się na koszt rodziny, opiekunów prawnych zmarłego lub przedstawiciela ustawowego.

VI

Wysokość opłat za świadczenia zdrowotne, które zgodnie z przepisami ustawy lub przepisami odrębnymi, mogą być udzielane za częściową albo całkowitą odpłatnością określa Załącznik nr 2 do Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 23 lipca 2013 roku w sprawie świadczeń gwarantowanych z zakresu lecznictwa uzdrowiskowego (Dz. U. z 2015r. poz. 2027). Szczegółowy sposób pobierania tych opłat reguluje regulamin porządkowy.

VII

1. W celu zapewnienia bezpieczeństwa mienia i osób przebywających w obszarze monitorowanym jako prawnie uzasadniony interes Administratora Danych oraz zgodnie z art. 23a ust. 1 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej Uzdrowisko Kraków Swoszowice Sp. z o.o. przetwarza dane osobowe w zakresie monitoringu wizyjnego.
2. Monitoring wizyjny obejmuje oznaczone budynki, pomieszczenia ogólnodostępne i teren wokół zabudowań.
3. Nagrania obrazu uzyskane w wyniku monitoringu, zawierające dane osobowe przetwarzane są wyłączenie do ww. celów i przechowywane przez okres nieprzekraczający 3 miesięcy od dnia nagrania.
W przypadku, w którym nagrania obrazu stanowią dowód w postępowaniu prowadzonym na podstawie prawa, termin ulega przedłużeniu do czasu prawomocnego zakończenia postępowania.
4. Dane wizerunkowe są udostępniane firmie świadczącej usługi ochrony. Dane osobowe mogą być przekazywane podmiotom uprawnionym do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa w związku z prowadzonym postępowaniem.

I

Podmiot leczniczy działa pod nazwą Uzdrowisko Kraków Swoszowice Spółka z o.o.

II

Uzdrowisko Kraków Swoszowice Sp. z o.o. prowadzi działalność leczniczą w ramach leczenia ambulatoryjnego realizowanego przez:
• przychodnię uzdrowiskową pod nazwą Uzdrowisko Kraków Swoszowice Przychodnia.

III

Podmiot udziela świadczeń zdrowotnych w zakresie profilaktyki i leczenia schorzeń reumatologicznych, ortopedycznych, niektórych neurologicznych, osteoporozy oraz niektórych dermatologicznych (łuszczycy) poprzez kompleksowe postępowanie lecznicze polegające na leczeniu balneologicznym z użyciem wód leczniczych oraz borowiny, zabiegach kinezyterapii, fizykoterapii, hydroterapii, masaży.

IV

1. Wysokość opłaty za udostępnianie dokumentacji medycznej ustalonej w sposób określony w art. 28 ust. 4 ustawy z dnia 6 listopada 2008r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta określa Cennik opłat dodatkowych.
2. Opłaty, o której mowa w art. 28 ust. 1 ustawy z dnia 6 listopada 2008r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, nie pobiera się w przypadku udostępnienia dokumentacji medycznej:
1) pacjentowi albo jego przedstawicielowi ustawowemu po raz pierwszy w żądanym zakresie i w sposób, o którym mowa w art. 27 ust. 1 pkt 2 i 5 oraz ust. 3 powyższej ustawy;
2) w związku z postępowaniem przed wojewódzką komisją do spraw orzekania o zdarzeniach medycznych, o której mowa w art. 67e ust. 1. powyższej ustawy.

V

1. Uzdrowisko nie świadczy usługi dotyczącej przechowywania zwłok powyżej 72 godzin od chwili śmierci, w związku z powyższym nie pobiera opłat.
2. Uzdrowisko pokrywa koszt transportu zwłok pacjenta do firmy zewnętrznej, świadczącej usługi przechowywania zwłok.
3. Przechowywanie zwłok pacjenta w zewnętrznej firmie świadczącej te usługi powyżej 72 godzin od chwili śmierci odbywa się na koszt rodziny, opiekunów prawnych zmarłego lub przedstawiciela ustawowego.

VI

Wysokość opłat za świadczenia zdrowotne, które zgodnie z przepisami ustawy lub przepisami odrębnymi, mogą być udzielane za częściową albo całkowitą odpłatnością określa Załącznik nr 2 do Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 23 lipca 2013 roku w sprawie świadczeń gwarantowanych z zakresu lecznictwa uzdrowiskowego (Dz. U. z 2015r. poz. 2027). Szczegółowy sposób pobierania tych opłat reguluje regulamin porządkowy.

VII

1. W celu zapewnienia bezpieczeństwa mienia i osób przebywających w obszarze monitorowanym jako prawnie uzasadniony interes Administratora Danych oraz zgodnie z art. 23a ust. 1 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej Uzdrowisko Kraków Swoszowice Sp. z o.o. przetwarza dane osobowe w zakresie monitoringu wizyjnego.
2. Monitoring wizyjny obejmuje oznaczone budynki, pomieszczenia ogólnodostępne i teren wokół zabudowań.
3. Nagrania obrazu uzyskane w wyniku monitoringu, zawierające dane osobowe przetwarzane są wyłączenie do ww. celów i przechowywane przez okres nieprzekraczający 3 miesięcy od dnia nagrania.
W przypadku, w którym nagrania obrazu stanowią dowód w postępowaniu prowadzonym na podstawie prawa, termin ulega przedłużeniu do czasu prawomocnego zakończenia postępowania.
4. Dane wizerunkowe są udostępniane firmie świadczącej usługi ochrony. Dane osobowe mogą być przekazywane podmiotom uprawnionym do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa w związku z prowadzonym postępowaniem.

POLITYKA ZWROTÓW

USŁUGI I ZABIEGI

  1. Usługi i zabiegi z oferty Uzdrowiska Kraków Swoszowice Sp. z o.o. ze względu na swój szczególny, medyczny charakter są usługami imiennymi, co do zasady nie podlegają zwrotom i nie mogą być przekazane innej osobie.
  2. Niewykorzystanie usług z przyczyn leżących po stronie Klienta traktuje się jako zrealizowanie usługi. Należy bezwzględnie przestrzegać zaplanowanych godzin zabiegów i stawiać się na nie w wyznaczonym terminie o wyznaczonej godzinie. Niepunktualne zgłoszenie się na zabiegi skutkuje brakiem ich realizacji i brakiem możliwości zwrotu.
  3. Zakupione zabiegi i usługi można wykorzystać maksymalnie do 6 miesięcy od daty zakupu.
  4. Rezygnacja i zmiany zabiegów możliwe są wyłącznie w uzasadnionych przypadkach, zgłoszonych nie później niż na dzień przed ich realizacją. Zgłoszenie rezygnacji lub potrzeby zmian po tym czasie nie jest możliwe, a usługi uznaje się za zrealizowane.
  5. W przypadku przerwania realizacji usług zakupionych w pakiecie i chęci ich zwrotu Klient zostanie obciążony za już zrealizowane usługi i zabiegi (w tym wizytę lekarską) zgodnie z obowiązującym w dniu zakupu pakietu cennikiem i otrzyma zwrot jedynie ewentualnej wynikającej z rezygnacji różnicy.
  6. Zwrot na prośbę Klienta dokonywany jest wyłącznie na podstawie dokumentu zakupu tj. na podstawie paragonu lub faktury. Zwrot może być dokonany gotówka, kartą lub przelewem na podany przez Klienta numer konta bankowego.

ZAPROSZENIA W RAMACH OFERTY ”PODARUJ ZDROWIE BLISKIEJ OSOBIE”

  1. Oferta „Podaruj zdrowie bliskiej osobie” umożliwia zakup imiennego zaproszenia na dowolne usługi lub pakiety z oferty Uzdrowiska Kraków Swoszowice.
  2. Zaproszenie jest ważne 6 miesięcy od daty wystawienia, a w przypadku ofert promocyjnych nie dłużej niż do końca trwania promocji. Niewykorzystanie zaproszenia w terminie jego ważności z przyczyn leżących po stronie posiadacza traktuje się jako zrealizowanie usługi.
  3. Ze względu na indywidualny i medyczny charakter usługi w uzasadnionych medycznie przypadkach możliwa jest zmiana wykupionych usług na inne w ramach opłaconej kwoty lub za ewentualną dopłatą wynikającą ze zmiany różnicy w kwocie usług lub możliwość przekazania zaproszenia innej osobie na postawie pisemnego oświadczenia woli posiadacza zaproszenia. Zmiana taka powinna być zgłoszona niezwłocznie, jednak nie później niż na miesiąc przed upływem terminu ważności zaproszenia.
  4. Zaproszenie podlega zwrotom wyłącznie w terminie jego ważności i jedynie w uzasadnionych medycznie przypadkach. Zwrotu zaproszenia może dokonać jedynie osoba posiadająca dowód zakupu tj. paragon lub fakturę.

Standardy ochrony małoletnich w Uzdrowisku Kraków Swoszowice Sp. z o.o.

§1  Wprowadzenie

Uzdrowisko Kraków Swoszowice jako podmiot leczniczy zgodnie z zawartym kontraktem NFZ prowadzi co do zasady ambulatoryjne leczenie uzdrowiskowe dorosłych i dzieci. Skierowania na uzdrowiskowe ambulatoryjne leczenie dzieci są wyjątkiem (są to zdarzenia incydentalne, zasadniczo sytuacje jednostkowe ze względu na profil leczniczy naszego uzdrowiska – dominują choroby zwyrodnieniowe stawów, układu kostnego).
Biorąc pod uwagę, że z dniem 15 lutego 2024 r. weszły w życie przepisy ustawy z dnia 28 lipca 2023 r. o zmianie ustawy – Kodeks rodzinny i opiekuńczy oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2023 r. poz. 1606), zmieniające dotychczasową ustawę z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym, której tytuł na mocy tychże zmian otrzymuje brzmienie „o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich” (tekst jedn.: Dz. U. z 2023 r. poz. 1304 z późn. zm.), w celu zapewnienia najwyższego poziomu ochrony małoletnich w procesie leczenia w Uzdrowisku w całym okresie terapii oraz w kontekście obowiązku wynikającego z wprowadzenia w.w. standardów ochrony małoletnich, które powinien stosować m.in. każdy organ zarządzający jednostką medyczną, do której uczęszczają albo w której przebywają lub mogą przebywać małoletni, wprowadza się następujące standardy ochrony małoletnich. 

§2 Objaśnienia terminów 

1. Małoletni – każda osoba poniżej 18 roku życia. 

2. Krzywdzenie – popełnienie czynu zabronionego lub czynu karalnego na szkodę małoletniego przez jakąkolwiek osobę, w tym członka personelu lub zagrożenie dobra małoletniego, w tym jego zaniedbywanie przez jego opiekunów. Na szkodę małoletniego mogą być popełnione wszystkie przestępstwa, jakie mogą być popełnione przeciwko osobom dorosłym, a dodatkowo przestępstwa, które mogą być popełnione wyłącznie przeciwko małoletnim.

3. Opiekun – osoba pełnoletnia, uprawniona do reprezentacji małoletniego, w szczególności jego rodzic lub opiekun prawny. W myśl niniejszego dokumentu opiekunem jest również rodzic zastępczy.

4. Pracownik, Personel – jest to osoba zatrudniona w Spółce na podstawie umowy o pracę, umowy cywilnoprawnej, a także praktykant i stażysta. 

5. Placówka, Uzdrowisko – Uzdrowisko Kraków Swoszowice Sp. z o.o.

6. Standardy – Standardy ochrony małoletnich w Uzdrowisku Kraków Swoszowice Sp. z o.o.

§3 Postanowienia ogólne 

1. Uzdrowisko prowadzi swoją działalność operacyjną z najwyższym poszanowaniem praw człowieka, w szczególności praw małoletnich jako osób szczególnie wrażliwych na krzywdzenie.

2. Placówka zobowiązuje się edukować pracowników na temat okoliczności wskazujących, że małoletni przebywający w placówce może być krzywdzony oraz w zakresie sposobów szybkiego i odpowiedniego reagowania na takie sytuacje.

3. W związku z charakterem udzielanych przez Uzdrowisko świadczeń zdrowotnych wprowadza się nadrzędną zasadę – osoby małoletnie w placówce mogą przebywać i korzystać z leczenia uzdrowiskowego, także w ramach terapii komercyjnych, wyłącznie za zgodą i pod opieką dorosłego opiekuna.

§4 Zasady udzielania świadczeń dla pacjentów małoletnich oraz bezpiecznych relacji personelu z małoletnimi

1. W Uzdrowisku osoby małoletnie mogą być przyjęte na zabiegi lecznicze wyłącznie za zgodą opiekuna prawnego, którego obecność w czasie leczenia jest wymagana w całym procesie leczenia: od rejestracji pacjenta małoletniego na wizytę lekarską poprzez cały proces terapeutyczny. 

2. W celu zapewnienia najwyższego bezpieczeństwa oraz komfortu osobom małoletnim leczonym w placówce wprowadza się zasadę towarzyszenia małoletniemu przez jego opiekuna w trakcie pobierania wszystkich zabiegów. 

3. Małoletni w przedziale wieku 16-18 lat mogą samodzielnie korzystać z leczenia pod warunkiem spełnienia wymagań odebrania zgody łączonej, tj. zgody zarówno małoletniego, jak i jego opiekuna. 

4. Personel biura obsługi jest zobowiązany do informowania opiekunów prawnych o obowiązujących standardach oraz konieczności zapewnienia opieki małoletnim w całym procesie leczenia. 

5. W celu zapewnienia najwyższych standardów bezpieczeństwa osób małoletnich oraz ich komfortu w czasie leczenia personel medyczny jest zobowiązany do szczególnej dbałości w zakresie sposobu i zakresu przekazywania informacji o stosowanej terapii zarówno opiekunowi pacjenta, jak i małoletniemu pacjentowi: wyjaśnienia charakteru stosowanej metody, opisania czynności manualnych podejmowanych przez pracownika, obszarów ich oddziaływania i możliwych reakcji fizjologicznych. Wyjaśnienia dotyczące stosowanych procedur powinny być przekazane pacjentowi małoletniemu przy użyciu prostego języka, w sposób dostosowany do wieku, sytuacji i poziomu rozwoju małoletniego. 

6. W przypadku wyrażenia zgody opiekuna na prowadzenie terapii bez konieczności asysty dorosłego opiekuna, osobom w tym wieku w miarę możliwości zapewnia się możliwość doboru personelu pod względem intymnego komfortu, w szczególności w przypadku terapii manualnych i masażu – osoby o wskazanej przez małoletniego płci oraz zapewnia się na życzenie ewentualną obecność innego członka personelu medycznego w trakcie zabiegu, gdy opiekun pacjenta nie jest obecny. 

7. Personel zobowiązany jest do traktowania pacjenta małoletniego z należnym mu szacunkiem i empatią. 

8. Niedopuszczalne jest stosowanie przemocy w jakiekolwiek formie (krzyk, upokarzanie, lekceważenie, obrażanie, używanie wulgarnych słów, gestów i żartów, czynienie obraźliwych uwag, nawiązywanie w wypowiedziach do aktywności bądź atrakcyjności seksualnej oraz wykorzystywanie wobec małoletniego relacji władzy lub przewagi fizycznej takie jak zastraszanie, przymuszanie, groźby). 

9. Niedozwolone są zachowania wobec małoletnich narażające takie osoby na stres, dyskomfort, niepewność co do podejmowanych czynności, ich celu, w tym przebywanie w zamkniętym pomieszczeniu bez asysty opiekuna lub innej osoby z personelu. 

10. W celu zapewnienia bezpiecznych relacji między małoletnim, a personelem placówki, personel powinien zachować odpowiedni dystans, odpowiednio (stosownie do wieku i etapu dojrzałości emocjonalnej) dobrać metody terapii, wyjaśnić pacjentowi i opiekunowi, na czym będzie polegała terapia, zapytać o ewentualne przyczyny dyskomfortu i obawy oraz zaprzestać czynności terapeutycznych niezwłocznie, gdy tylko pacjent o to poprosi. 

11.Gdy małoletni nie życzy sobie, by w gabinecie zabiegowym towarzyszył mu opiekun, należy go poinformować, że jeśli będzie odczuwał dyskomfort lub niepokój w związku z terapią, powinien o tym poinformować, oraz, że czynności te mogą zostać przerwane w każdym momencie. 

12.Każdorazowo do zabiegów odsłania się tylko niezbędne minimum ciała. Zaleca się, żeby małoletni podczas zabiegów, w których konieczne jest rozebranie się, pozostawał w ubraniach zakrywających miejsca intymne.

§5 Procedury interwencji w przypadku krzywdzenia małoletniego

1. W przypadku podejrzenia krzywdzenia lub posiadania informacji o krzywdzeniu małoletniego, każdy zgodnie z obowiązującymi zapisami wynikającymi z art. 304 kpk jest zobowiązany do podjęcia interwencji, w szczególności do zawiadomienia o podejrzeniu popełnienia przestępstwa do odpowiednich organów ścigania (jednostki policji lub prokuratury). 

2. Zawiadomienie powinno zgodnie z przepisami art. 119 kpk zawierać: oznaczenie organu, do którego jest skierowane (oznaczenie jednostki policji lub prokuratury wraz z adresem), oznaczenie oraz adres wnoszącego pismo, opisanie sprawy, której dotyczy zawiadomienie (w miarę potrzeby z uzasadnieniem), datę i podpis składającego pismo, podpis osoby reprezentującej placówkę. Przykładowy wzór zawiadomienia znajduje się w załączniku nr 1 do standardów. 

3. Zawiadomienie składa się pisemnie lub drogą mailową na adres właściwej miejscowo jednostki. 

4. Pracownik jest zobowiązany do jednoczesnego powiadomienia bezpośredniego przełożonego o takim zdarzeniu. 

5. Zgłoszenie interwencji jest dokumentowane przez przełożonego poprzez sporządzenie notatki o złożeniu zawiadomienia przez pracownika. W notatce musi być wskazany zakres przekazanych informacji: treść zawiadomienia (lub kopia zawiadomienia) – powód interwencji i sposób pozyskania informacji (informacja od pacjenta małoletniego, ślady wskazujące na przemoc, inne – jakie?), dane osobowe pacjenta, data i godzina zgłoszenia, nazwa instytucji, której zgłoszono podejrzenie i/lub dane imienne osoby, która zgłoszenie przyjęła. 

6. Dokumentację związaną z procedurą interwencji umieszcza się w dokumentacji medycznej dziecka. 

7. Dalszy tok postępowania leży w kompetencjach instytucji, które otrzymały zgłoszenie.

§6 Wdrożenie i monitoring stosowania standardów

1. Do informowania personelu o wprowadzonych standardach oraz dokumentowania tego faktu poprzez odebranie podpisanego oświadczenia i przekazanie go do kadr zobowiązani są właściwi wyznaczeni przełożeni personelu. 

2. Osoby kierujące personelem są zobowiązane do poinformowania pracowników o zasadach postępowania i obowiązku powiadomienia bezpośredniego przełożonego o podejrzeniu sytuacji popełnienia przestępstwa w postaci krzywdzenia małoletniego, każdej formy przemocy, molestowania i wykorzystania seksualnego lub o pozyskaniu i posiadaniu informacji o krzywdzeniu małoletniego. 

3. Poinformowanie personelu o przyjętych zasadach jest dokumentowane w dokumentacji szkoleniowej w aktach pracownika jako oświadczenie o zapoznaniu się ze standardami postępowania w sytuacji podejrzenia przestępstwa wobec pacjenta nieletniego.

4. Wprowadzone standardy w pełnej wersji są ogólnie dostępne w formie informacji przekazywanej do wiadomości rodziców albo opiekunów prawnych lub faktycznych oraz w wersji skróconej dla małoletnich, ponadto poprzez umieszczenie standardów na tablicy w pobliżu biura obsługi pacjentów oraz na stronie internetowej placówki.  

5. Standardy zostały skonsultowane z psychologiem zatrudnionym w placówce i będą oceniane oraz aktualizowane stosownie do zmian przepisów prawa i ogólnych wytycznych w tym zakresie co najmniej raz na dwa lata w celu zapewnienia ich dostosowania do aktualnych potrzeb oraz zgodności z obowiązującymi przepisami.

1. Personel zobowiązany jest do traktowania Cię z należnym szacunkiem i empatią. 

2. Na zabiegi lecznicze możesz być przyjęty wyłącznie za zgodą rodzica lub opiekuna prawnego, którego obecność w czasie leczenia jest wymagana począwszy od rejestracji na wizytę lekarską poprzez cały okres leczenia. 

3. W celu zapewnienia Twojego poczucia bezpieczeństwa oraz komfortu wprowadza się zasadę towarzyszenia przez opiekuna w trakcie pobierania wszystkich zabiegów. 

4. Jeśli masz 16-18 lat możesz samodzielnie korzystać z leczenia pod warunkiem spełnienia wymagań odebrania zgody łączonej, tj. zgody zarówno Twojej, jak i Twojego opiekuna. 

5. W przypadku wyrażenia zgody Twojej i Twojego opiekuna na prowadzenie terapii bez konieczności asysty osoby dorosłej, w miarę możliwości zapewnimy Ci możliwość doboru personelu pod względem intymnego komfortu, w szczególności w przypadku terapii manualnych i masażu – osoby o wskazanej przez Ciebie płci oraz na Twoje życzenie zapewnimy Ci ewentualną obecność innego członka personelu medycznego w trakcie zabiegu, gdy Twój opiekun nie jest obecny. 

6. Wyjaśnienia dotyczące stosowanych procedur będziemy przekazywać Ci przy użyciu prostego języka, w sposób dostosowany do wieku, sytuacji i poziomu Twojego rozwoju. 

7. W razie odczuwanego przez Ciebie stresu, niepokoju lub dyskomfortu zaprzestaniemy czynności terapeutycznych niezwłocznie, gdy tylko o to poprosisz.

 8. Pamiętaj, że każdorazowo do zabiegów poprosimy Cię o odsłonięcie tylko niezbędnego minimum ciała. Zalecamy, abyś podczas zabiegów w których konieczne jest rozebranie się (np. kąpiele siarkowe) pozostawał w ubraniach zakrywających miejsca intymne. 

9. W naszej placówce niedopuszczalne jest stosowanie przemocy wobec Ciebie w jakiekolwiek formie (krzyk, upokarzanie, lekceważenie, obrażanie, używanie wulgarnych słów, gestów i żartów, czynienie obraźliwych uwag, nawiązywanie w wypowiedziach do aktywności bądź atrakcyjności seksualnej oraz wykorzystywanie wobec Ciebie relacji władzy lub przewagi fizycznej takie jak zastraszanie, przymuszanie, groźby). 

10. Jeśli ze strony personelu spotka Cię którakolwiek z podanych sytuacji, możesz ją zgłosić do dowolnej innej osoby z personelu naszej placówki, a zostaną podjęte kroki mające na celu jej przeciwdziałaniu.